[PUBLIKACJE]
EDUKACJA OBYWATELSKA
W DZIAŁANIU
ORGANIZOWANIE SPOŁECZNOŚCIOWE,
FORMUŁA DIALOGU, GRY SYMULACYJNE
[KLIENT]
WYDAWNICTWO KRYTYKI POLITYCZNEJ
[ROK]
2024
[ZAKRES PRAC]
PROJEKT GRAFICZNY
SKŁAD I ŁAMANIE
Edukacja obywatelska — zarówno ta formalna, prowadzona w szkołach, jak i nieformalna, przeznaczona dla osób dorosłych — zwłaszcza jeśli odbywa się poprzez działanie, ma kluczowe znaczenie dla budowania społeczeństwa obywatelskiego, rozwijania demokratycznego zaangażowania, świadomości oraz aktywności obywatelek i obywateli. Edukacja obywatelska pomaga zrozumieć zasady i wartości demokracji, uczy, jak aktywnie uczestniczyć w procesach demokratycznych, jak podejmować świadome decyzje polityczne i korzystać z instytucji demokratycznych, a także pozwala poznać prawa i wolności, które przysługują nam jako obywatel(k)om. Dzięki tej wiedzy możemy skuteczniej bronić swoich interesów, korzystać z pełnego zakresu swoich praw, a także przeciwstawiać się dyskryminacji i nadużyciom władzy.
[nota wydawcy]
Edukacja obywatelska — zarówno ta formalna, prowadzona w szkołach, jak i nieformalna, przeznaczona dla osób dorosłych — zwłaszcza jeśli odbywa się poprzez działanie, ma kluczowe znaczenie dla budowania społeczeństwa obywatelskiego, rozwijania demokratycznego zaangażowania, świadomości oraz aktywności obywatelek i obywateli. Edukacja obywatelska pomaga zrozumieć zasady i wartości demokracji, uczy, jak aktywnie uczestniczyć w procesach demokratycznych, jak podejmować świadome decyzje polityczne i korzystać z instytucji demokratycznych, a także pozwala poznać prawa i wolności, które przysługują nam jako obywatel(k)om. Dzięki tej wiedzy możemy skuteczniej bronić swoich interesów, korzystać z pełnego zakresu swoich praw, a także przeciwstawiać się dyskryminacji i nadużyciom władzy.
[nota wydawcy]


Niniejszy podręcznik zbiera doświadczenia i elementy ekspertyzy organizacji partnerskich projektu „Edukacja do Obywatelskości”. Przyjrzałyśmy się różnym podejściom do edukacji obywatelskiej prowadzonej przez doświadczanie i działanie. Opisane tu organizowanie społecznościowe, formuła dialogu i gry symulacyjne są drogą do budowania bardziej świadomego społeczeństwa prawdziwie obywatelskiego. W okolicznościach kryzysowych – w kontekście globalnej pandemii, wojny w Ukrainie, walki o praworządność — szczególnie wyraźnie dostrzegamy, że obywatelskość jest naczelną wartością. Mamy nadzieję, że niniejsza publikacja dołoży cegiełkę do poszerzania świadomości w tym zakresie oraz zainspiruje do działań i zaangażowania.
[nota wydawcy]
Niniejszy podręcznik zbiera doświadczenia i elementy ekspertyzy organizacji partnerskich projektu „Edukacja do Obywatelskości”. Przyjrzałyśmy się różnym podejściom do edukacji obywatelskiej prowadzonej przez doświadczanie i działanie. Opisane tu organizowanie społecznościowe, formuła dialogu i gry symulacyjne są drogą do budowania bardziej świadomego społeczeństwa prawdziwie obywatelskiego. W okolicznościach kryzysowych – w kontekście globalnej pandemii, wojny w Ukrainie, walki o praworządność — szczególnie wyraźnie dostrzegamy, że obywatelskość jest naczelną wartością. Mamy nadzieję, że niniejsza publikacja dołoży cegiełkę do poszerzania świadomości w tym zakresie oraz zainspiruje do działań i zaangażowania.
[nota wydawcy]

[FOTOGRAFIE]
BASIA BUDNIAK
Case studies [wip]





























































[NA SKRÓTY]
[ONLINE]
[C] COPYRIGHT BY [tmh] MMXXV
[E] TESSERA@TESSERA.ORG.PL
[M] +48 606 397 976