[PUBLIKACJE]
MICHAŁ DANIELEWICZ
FORD
REŻYSER
[KLIENT]
WYDAWNICTWO KRYTYKI POLITYCZNEJ
[ROK]
2019
[ZAKRES PRAC]
PROJEKT OKŁADKI
SKŁAD I ŁAMANIE
Książka w makiecie serii pop-bio, a więc typograficznie mamy: tekstowo Calluna, nagłówkowo Benton Sans, okładkowo – Krayewski Macieja Połczyńskiego (krój oparty na liternictwie książki o twórczości okładkowej Andrzeja Krajewskiego, autora pamiętnych peerelowskich okładek tworzonych dla wydawnictw Książka i Wiedza, Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne czy Państwowy Instytut Wydawniczy – serdecznie polecam, ukazała się nakładem Korporacji Ha!art w 2014 roku).
Na okładce jeden z fajniejszych portretów reżysera (a niewiele się ich ostało) – en trois quarts, w modnej bomberce, z zakasanymi rękawami. Plus okulary w grubych oprawach i solidny wąs – mocno współczesny wizerunek.
Okładka niebiesko-malinowa, postać w ciemniejszym granacie. W geometryczne O w nazwisku reżysera wpisałem staromodną frazę „nakładem Wydawnictwa Krytyki Politycznej”, miejsce i datę wydania, nawiązując niejako do szpuli filmowej.
Trochę się obawiałem tego zestawienia kolorystycznego, więc zrobiłem bodaj trzy proofy, żeby mieć pewność, że kontrast będzie wystarczający. Ale teksty na backu już wolałem na wszelki wypadek podać białym.
Książka w makiecie serii pop-bio, a więc typograficznie mamy: tekstowo Calluna, nagłówkowo Benton Sans, okładkowo – Krayewski Macieja Połczyńskiego (krój oparty na liternictwie książki o twórczości okładkowej Andrzeja Krajewskiego, autora pamiętnych peerelowskich okładek tworzonych dla wydawnictw Książka i Wiedza, Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne czy Państwowy Instytut Wydawniczy – serdecznie polecam, ukazała się nakładem Korporacji Ha!art w 2014 roku).
Na okładce jeden z fajniejszych portretów reżysera (a niewiele się ich ostało) – en trois quarts, w modnej bomberce, z zakasanymi rękawami. Plus okulary w grubych oprawach i solidny wąs – mocno współczesny wizerunek.
Okładka niebiesko-malinowa, postać w ciemniejszym granacie. W geometryczne O w nazwisku reżysera wpisałem staromodną frazę „nakładem Wydawnictwa Krytyki Politycznej”, miejsce i datę wydania, nawiązując niejako do szpuli filmowej.
Trochę się obawiałem tego zestawienia kolorystycznego, więc zrobiłem bodaj trzy proofy, żeby mieć pewność, że kontrast będzie wystarczający. Ale teksty na backu już wolałem na wszelki wypadek podać białym.
Na całej swojej drodze nie spotkałem człowieka tak bezwzględnie cwanego jak Ford.
Marek Hłasko
Ford ma metodę: potrafi tak skumulować fałsz, że nic się odkłamać nie daje.
Leopold TyrmanD
Na całej swojej drodze nie spotkałem człowieka tak bezwzględnie cwanego jak Ford.
Marek Hłasko
Ford ma metodę: potrafi tak skumulować fałsz, że nic się odkłamać nie daje.
Leopold TyrmanD
Po prostu się go bałem.
Emil Karewicz
Wszyscy go strasznie kochali.
Aleksander Ford junior
Po prostu się go bałem.
Emil Karewicz
Wszyscy go strasznie kochali.
Aleksander Ford junior
[FOTOGRAFIE]
BASIA BUDNIAK
Case studies [wip]






























































[NA SKRÓTY]
[ONLINE]
[C] COPYRIGHT BY [tmh] MMXXV
[E] TESSERA@TESSERA.ORG.PL
[M] +48 606 397 976