[PUBLIKACJE]

AGNIESZKA BUDZIŃSKA-BENNETT, MARC LEWON (RED.)

KODEKS KRASIŃSKICH

EDYCJA WYKONAWCZA Z ESEJAMI I KOMENTARZEM KRYTYCZNYM

[KLIENT]

POLSKIE WYDAWNICTWO MUZYCZNE

[ROK]

2025

[ZAKRES PRAC]

PROJEKT GRAFICZNY

SKŁAD I ŁAMANIE

[PROJEKT I SKŁAD TREŚCI MUZYCZNYCH]

EMIL WOJTACKI

Publikacja „Kodeks Krasińskich (Warszawa, Biblioteka Narodowa, Rps 8054 III). Edycja wykonawcza z esejami i komentarzem krytycznym”, której autorami są Agnieszka Budzińska-Bennett oraz Marc Lewon powstała przy współpracy Polskiego Wydawnictwa Muzycznego z Instytutem Adama Mickiewicza, jest edycją muzycznej części manuskryptu Rps 8054 III potocznie nazywanym Kras 52. W wydaniu znajdują się wszystkie kompozycje zawarte w rękopisie jak również utwory zachowane jedynie fragmentarycznie, zapisane w manuskrypcie na marginesie jako szkice, a w transkrypcji uzupełnione o możliwą realizację. Niektóre z kompozycji posiadają zaproponowaną alternatywną wersję możliwą do wykonania (z innym wytekstowaniem, większą liczbą emendacji lub inną realizacją ligatur). W poszczególnych utworach na marginesie zapisano komentarze opisujące zmiany, względem rękopisu, dokonane przez autorów wydania. Każdej kompozycji towarzyszy esej dotyczący historii utworu jak również charakteru notacji oraz sposobu zapisu.

W publikacji znajdują się również: wstęp, krótkie biogramy kompozytorów i poetów, słowniczek terminów używanych w wydaniu oraz najbardziej aktualna bibliografia.

Publikacja wydana jest dwujęzycznie: w języku polskim i w języku angielskim. 

[nota wydawcy]

Publikacja „Kodeks Krasińskich (Warszawa, Biblioteka Narodowa, Rps 8054 III). Edycja wykonawcza z esejami i komentarzem krytycznym”, której autorami są Agnieszka Budzińska-Bennett oraz Marc Lewon powstała przy współpracy Polskiego Wydawnictwa Muzycznego z Instytutem Adama Mickiewicza, jest edycją muzycznej części manuskryptu Rps 8054 III potocznie nazywanym Kras 52. W wydaniu znajdują się wszystkie kompozycje zawarte w rękopisie jak również utwory zachowane jedynie fragmentarycznie, zapisane w manuskrypcie na marginesie jako szkice, a w transkrypcji uzupełnione o możliwą realizację. Niektóre z kompozycji posiadają zaproponowaną alternatywną wersję możliwą do wykonania (z innym wytekstowaniem, większą liczbą emendacji lub inną realizacją ligatur). W poszczególnych utworach na marginesie zapisano komentarze opisujące zmiany, względem rękopisu, dokonane przez autorów wydania. Każdej kompozycji towarzyszy esej dotyczący historii utworu jak również charakteru notacji oraz sposobu zapisu.

W publikacji znajdują się również: wstęp, krótkie biogramy kompozytorów i poetów, słowniczek terminów używanych w wydaniu oraz najbardziej aktualna bibliografia.

Publikacja wydana jest dwujęzycznie: w języku polskim i w języku angielskim. 

[nota wydawcy]

OVERVIEW [dla fanx tldr]

Kras_PWM fot.Basia Budniak0283m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0273m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0281m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0272m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0271m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0263m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0264m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0174m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0259m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0175m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0059m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0238 1m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0082m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0246 1 1m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0072m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0052m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0248 1m
k9
k10
k4
k5
k6
k7
k8
k3
Kras_PWM fot.Basia Budniak0083m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0084m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0086m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0087m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0089m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0088m

DIABEŁ TKWI W SZCZEGÓŁACH [A CZASEM NAWET W FORMACIE] [dla geex]

Kras_PWM fot.Basia Budniak0151m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0155m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0156m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0157m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0152m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0150m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0158m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0154m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0148m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0145m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0144m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0133m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0141m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0142m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0136m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0143m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0134m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0128m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0129m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0130m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0123m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0120m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0121m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0126m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0127m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0125m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0113m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0119m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0116m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0111m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0106m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0105m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0114m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0104m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0097m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0118m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0095m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0094m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0096m
Kras_PWM fot.Basia Budniak0159m

[FOTOGRAFIE]

BASIA BUDNIAK

[NA SKRÓTY]

[ONLINE]

[C] COPYRIGHT BY [tmh] MMXXV

[E] TESSERA@TESSERA.ORG.PL

[M] +48 606 397 976