[PUBLIKACJE]
SERIE PWM
KALENDARZ 2025
[KLIENT]
POLSKIE WYDAWNICTWO MUZYCZNE
[ROK]
2016–
[ZAKRES PRAC]
PROJEKT GRAFICZNY
SKŁAD I ŁAMANIE TEKSTU
Zdjęcia zaczerpnięte z kalendarza PWM na rok 2025.
Kilka refleksji nt. wybranych serii wydawniczych. Obszerniejsze omówienia kilku tematów zebrałem w publikacjach na LinkedInie, traktując sesje Basi do kalendarza jako zachętę do próby tekstowego omówienia charakteru funkcji głównego grafika wydawnictwa w PWM.
W serii „Naj...” prezentowane są najpopularniejsze, najpiękniejsze i najbardziej znane utwory słynnych kompozytorów. Utwory te na fortepian lub instrument solowy z akompaniamentem fortepianu, są o różnym stopniu trudności dlatego można z niego korzystać na wszystkich szczeblach edukacji. Celem edycji jest rozpowszechnienie muzyki znanych kompozytorów w najszerszych kręgach młodych wirtuozów, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów.
[NOTA WYDAWCY]
Zdjęcia zaczerpnięte z kalendarza PWM na rok 2025.
Kilka refleksji nt. wybranych serii wydawniczych. Obszerniejsze omówienia kilku tematów zebrałem w publikacjach na LinkedInie, traktując sesje Basi do kalendarza jako zachętę do próby tekstowego omówienia charakteru funkcji głównego grafika wydawnictwa w PWM.
MUZYKA NASZYCH CZASÓW [COVER]
Obszerniejsza refleksja nt. serii na → LinkedInie.
[fragment]
Koncept okładek serii został wywiedziony z logo zaprojektowanego przez prof. Hannę Jelonek z warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych (najpierw był projekt objęty patronatem MKiDN, później powstała seria), w którym autorka wykorzystała kilka znaków języka muzycznego, w tym znak repetycji (dwukropek), który umieściłem na froncie i backu okładki (przez grzbiet).
Technicznie publikacje opracowane są zgodnie ze standardami wypracowanymi dla serii bazowych Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Środek wydrukowano na papierze Munken Premium Cream 90 g, a okładki na kompatybilnym kolorystycznie i fakturalnie Munken Pure o gramaturze 240 g. Druk cyfrowy, w dziale poligrafii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Publikacje, liczące od kilkunastu do kilkudziesięciu stron, zawierają także wkładki z głosami – osobnymi partiami melodycznymi dla każdego instrumentu.
Typograficznie – Futura i Lyon Text, który jest głównym krojem tekstowym serii bazowych wydawnictwa.
Cztery edycje, w sumie kilkadziesiąt publikacji.
W serii „Naj...” prezentowane są najpopularniejsze, najpiękniejsze i najbardziej znane utwory słynnych kompozytorów. Utwory te na fortepian lub instrument solowy z akompaniamentem fortepianu, są o różnym stopniu trudności dlatego można z niego korzystać na wszystkich szczeblach edukacji. Celem edycji jest rozpowszechnienie muzyki znanych kompozytorów w najszerszych kręgach młodych wirtuozów, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów.
[NOTA WYDAWCY]
Obszerniejsza refleksja nt. serii na → LinkedInie.
[fragment]
Koncept okładek serii został wywiedziony z logo zaprojektowanego przez prof. Hannę Jelonek z warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych (najpierw był projekt objęty patronatem MKiDN, później powstała seria), w którym autorka wykorzystała kilka znaków języka muzycznego, w tym znak repetycji (dwukropek), który umieściłem na froncie i backu okładki (przez grzbiet).
Technicznie publikacje opracowane są zgodnie ze standardami wypracowanymi dla serii bazowych Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Środek wydrukowano na papierze Munken Premium Cream 90 g, a okładki na kompatybilnym kolorystycznie i fakturalnie Munken Pure o gramaturze 240 g. Druk cyfrowy, w dziale poligrafii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Publikacje, liczące od kilkunastu do kilkudziesięciu stron, zawierają także wkładki z głosami – osobnymi partiami melodycznymi dla każdego instrumentu.
Typograficznie – Futura i Lyon Text, który jest głównym krojem tekstowym serii bazowych wydawnictwa.
Cztery edycje, w sumie kilkadziesiąt publikacji.
BIBLIOTEKA ORKIESTR DĘTYCH
MAŁE MONOGRAFIE
[ILUSTRACJE OKŁADOWE]
EWELINA GĄSKA
STRUMENTO
Seria Strumento, czyli najobszerniejsza seria nutowa PWM, zbierająca publikacje pisane na konkretne instrumenty. Wzorowana na projekcie tzw. redakcyjnym sprzed dobrych kilku dekad (strzelam, że powstała mniej więcej w latach 70.), we współczesnym opracowaniu typograficznym.
Jedna z moich ulubionych.
W serii „Naj...” prezentowane są najpopularniejsze, najpiękniejsze i najbardziej znane utwory słynnych kompozytorów. Utwory te na fortepian lub instrument solowy z akompaniamentem fortepianu, są o różnym stopniu trudności dlatego można z niego korzystać na wszystkich szczeblach edukacji. Celem edycji jest rozpowszechnienie muzyki znanych kompozytorów w najszerszych kręgach młodych wirtuozów, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów.
[NOTA WYDAWCY]
Seria Strumento, czyli najobszerniejsza seria nutowa PWM, zbierająca publikacje pisane na konkretne instrumenty. Wzorowana na projekcie tzw. redakcyjnym sprzed dobrych kilku dekad (strzelam, że powstała mniej więcej w latach 70.), we współczesnym opracowaniu typograficznym.
Jedna z moich ulubionych.
DZIEŁA ZEBRANE
Dłuższa historia, zapewne będzie kiedyś na LinkedInie i w newsach na stronie tessery.
W skrócie: nowa wersja okładki do serii Szymanowskiego GA/CE mojego autorstwa, nowy projekt serii pism Paderewskiego mój.
Pozostałe projekty to w większości prace mocno historyczne, część realizowana do dziś, ze współczesnych mamy Nowowiejskiego autorstwa studia Beton.
W serii „Naj...” prezentowane są najpopularniejsze, najpiękniejsze i najbardziej znane utwory słynnych kompozytorów. Utwory te na fortepian lub instrument solowy z akompaniamentem fortepianu, są o różnym stopniu trudności dlatego można z niego korzystać na wszystkich szczeblach edukacji. Celem edycji jest rozpowszechnienie muzyki znanych kompozytorów w najszerszych kręgach młodych wirtuozów, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów.
[NOTA WYDAWCY]
Dłuższa historia, zapewne będzie kiedyś na LinkedInie i w newsach na stronie tessery.
W skrócie: nowa wersja okładki do serii Szymanowskiego GA/CE mojego autorstwa, nowy projekt serii pism Paderewskiego mój.
Pozostałe projekty to w większości prace mocno historyczne, część realizowana do dziś, ze współczesnych mamy Nowowiejskiego autorstwa studia Beton.
NAJ
Seria omówiona w osobnym → projekcie.
W serii „Naj...” prezentowane są najpopularniejsze, najpiękniejsze i najbardziej znane utwory słynnych kompozytorów. Utwory te na fortepian lub instrument solowy z akompaniamentem fortepianu, są o różnym stopniu trudności dlatego można z niego korzystać na wszystkich szczeblach edukacji. Celem edycji jest rozpowszechnienie muzyki znanych kompozytorów w najszerszych kręgach młodych wirtuozów, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów.
[NOTA WYDAWCY]
Seria omówiona w osobnym → projekcie.
[FOTOGRAFIE]
[NA SKRÓTY]
[ONLINE]
[C] COPYRIGHT BY [tmh] MMXXV
[E] TESSERA@TESSERA.ORG.PL
[M] +48 606 397 976




