[PUBLIKACJE]

KRAUZE I SIKORA

SERIA LUDZIE ŚWIATA MUZYKI

[KLIENT]

POLSKIE WYDAWNICTWO MUZYCZNE

[ROK]

2021– 

[ZAKRES PRAC]

PROJEKT GRAFICZNY

SKŁAD I ŁAMANIE

Seria „Ludzie Świata Muzyki” in extenso została omówiona w → osobnym poście

„Ludzie Świata Muzyki” to cykl rozmów z wybitnymi kompozytorami, dyrygentami i wykonawcami. Bohaterowie mówią o życiu i twórczości, edukacji, pracy twórczej, inspiracji, o sukcesach i porażkach. Odsłaniają często skrywane dotąd fakty, dzielą się swoimi przemyśleniami.

Zygmunt Krauze ujmująco szczerze, ale i przewrotnie odpowiada na nie zawsze wygodne pytania stawiane przez interlokutora – o przekonania, prywatne życie i twórczość. Bo o poważnych sprawach, takich jak kultura muzyczna, polityka czy miejsce artysty w świecie, można rozmawiać bezpretensjonalnie. Kompozytor, którego „najlepszym przyjacielem jest fortepian”, zajmująco opowiada o swoich paryskich losach, o byciu artystą w czasach PRL-u. Dyskutuje z Mendykiem o dziedzictwie Johna Cage’a, znaczeniu muzyki tradycyjnej dla muzyki poważnej, eksperymentach Warsztatu Muzycznego i o twórczości Władysława Strzemińskiego. Dystans do siebie, poczucie humoru, ciekawość i otwartość na eksperyment charakterystyczne dla twórczości autora III Koncertu fortepianowego „Okruchy pamięci” ujawniają się i tutaj, w osobie artysty o światowej renomie, zapewne także dzięki bezpośredniości Michała Mendyka.

[NOTA WYDAWCY]

Seria „Ludzie Świata Muzyki” in extenso została omówiona w → osobnym poście

„Ludzie Świata Muzyki” to cykl rozmów z wybitnymi kompozytorami, dyrygentami i wykonawcami. Bohaterowie mówią o życiu i twórczości, edukacji, pracy twórczej, inspiracji, o sukcesach i porażkach. Odsłaniają często skrywane dotąd fakty, dzielą się swoimi przemyśleniami.

Zygmunt Krauze ujmująco szczerze, ale i przewrotnie odpowiada na nie zawsze wygodne pytania stawiane przez interlokutora – o przekonania, prywatne życie i twórczość. Bo o poważnych sprawach, takich jak kultura muzyczna, polityka czy miejsce artysty w świecie, można rozmawiać bezpretensjonalnie. Kompozytor, którego „najlepszym przyjacielem jest fortepian”, zajmująco opowiada o swoich paryskich losach, o byciu artystą w czasach PRL-u. Dyskutuje z Mendykiem o dziedzictwie Johna Cage’a, znaczeniu muzyki tradycyjnej dla muzyki poważnej, eksperymentach Warsztatu Muzycznego i o twórczości Władysława Strzemińskiego. Dystans do siebie, poczucie humoru, ciekawość i otwartość na eksperyment charakterystyczne dla twórczości autora III Koncertu fortepianowego „Okruchy pamięci” ujawniają się i tutaj, w osobie artysty o światowej renomie, zapewne także dzięki bezpośredniości Michała Mendyka.

[NOTA WYDAWCY]


„Ludzie Świata Muzyki” to cykl rozmów z wybitnymi kompozytorami, dyrygentami i wykonawcami. Bohaterowie mówią o życiu i twórczości, edukacji, pracy twórczej, inspiracji, o sukcesach i porażkach. Odsłaniają często skrywane dotąd fakty, dzielą się swoimi przemyśleniami.

Zygmunt Krauze ujmująco szczerze, ale i przewrotnie odpowiada na nie zawsze wygodne pytania stawiane przez interlokutora – o przekonania, prywatne życie i twórczość. Bo o poważnych sprawach, takich jak kultura muzyczna, polityka czy miejsce artysty w świecie, można rozmawiać bezpretensjonalnie. Kompozytor, którego „najlepszym przyjacielem jest fortepian”, zajmująco opowiada o swoich paryskich losach, o byciu artystą w czasach PRL-u. Dyskutuje z Mendykiem o dziedzictwie Johna Cage’a, znaczeniu muzyki tradycyjnej dla muzyki poważnej, eksperymentach Warsztatu Muzycznego i o twórczości Władysława Strzemińskiego. Dystans do siebie, poczucie humoru, ciekawość i otwartość na eksperyment charakterystyczne dla twórczości autora III Koncertu fortepianowego „Okruchy pamięci” ujawniają się i tutaj, w osobie artysty o światowej renomie, zapewne także dzięki bezpośredniości Michała Mendyka.

[NOTA WYDAWCY]

„Ludzie Świata Muzyki” to cykl rozmów z wybitnymi kompozytorami, dyrygentami i wykonawcami. Bohaterowie mówią o życiu i twórczości, edukacji, pracy twórczej, inspiracji, o sukcesach i porażkach. Odsłaniają często skrywane dotąd fakty, dzielą się swoimi przemyśleniami.

Zygmunt Krauze ujmująco szczerze, ale i przewrotnie odpowiada na nie zawsze wygodne pytania stawiane przez interlokutora – o przekonania, prywatne życie i twórczość. Bo o poważnych sprawach, takich jak kultura muzyczna, polityka czy miejsce artysty w świecie, można rozmawiać bezpretensjonalnie. Kompozytor, którego „najlepszym przyjacielem jest fortepian”, zajmująco opowiada o swoich paryskich losach, o byciu artystą w czasach PRL-u. Dyskutuje z Mendykiem o dziedzictwie Johna Cage’a, znaczeniu muzyki tradycyjnej dla muzyki poważnej, eksperymentach Warsztatu Muzycznego i o twórczości Władysława Strzemińskiego. Dystans do siebie, poczucie humoru, ciekawość i otwartość na eksperyment charakterystyczne dla twórczości autora III Koncertu fortepianowego „Okruchy pamięci” ujawniają się i tutaj, w osobie artysty o światowej renomie, zapewne także dzięki bezpośredniości Michała Mendyka.

[NOTA WYDAWCY]

Wywiad_o_niczym_Tessera_BB_54A3617‑1

KRAUZE

Wywiad_o_niczym_Tessera_BB_54A3637
Wywiad_o_niczym_Tessera_BB_54A3644‑2

SIKORA I KRAUZE

Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0035M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0008M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0005 1M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0003M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0034M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0007 1M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0002M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0002 1M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0028M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0019M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0001 1M

SIKORA

Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0177M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0171M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0235M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0199M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0222M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0208M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0192M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0236M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0196M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0204M
Flashback_ElzebietaSikora_tessera_0194M

[FOTOGRAFIE]

BASIA BUDNIAK

[NA SKRÓTY]

[ONLINE]

[C] COPYRIGHT BY [tmh] MMXXV

[E] TESSERA@TESSERA.ORG.PL

[M] +48 606 397 976