[PUBLIKACJE]

SERIE PWM

KALENDARZ 2025

[KLIENT]

POLSKIE WYDAWNICTWO MUZYCZNE

[ROK]

2016–

[ZAKRES PRAC]

PROJEKT GRAFICZNY

SKŁAD I ŁAMANIE TEKSTU

Zdjęcia zaczerpnięte z kalendarza PWM na rok 2025. 

Kilka refleksji nt. wybranych serii wydawniczych. Obszerniejsze omówienia kilku tematów zebrałem w publikacjach na LinkedInie, traktując sesje Basi do kalendarza jako zachętę do próby tekstowego omówienia charakteru funkcji głównego grafika wydawnictwa w PWM. 

W serii „Naj...” prezentowane są najpopularniejsze, najpiękniejsze i najbardziej znane utwory słynnych kompozytorów. Utwory te na fortepian lub instrument solowy z akompaniamentem fortepianu, są o różnym stopniu trudności dlatego można z niego korzystać na wszystkich szczeblach edukacji. Celem edycji jest rozpowszechnienie muzyki znanych kompozytorów w najszerszych kręgach młodych wirtuozów, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów.

[NOTA WYDAWCY]

Zdjęcia zaczerpnięte z kalendarza PWM na rok 2025. 

Kilka refleksji nt. wybranych serii wydawniczych. Obszerniejsze omówienia kilku tematów zebrałem w publikacjach na LinkedInie, traktując sesje Basi do kalendarza jako zachętę do próby tekstowego omówienia charakteru funkcji głównego grafika wydawnictwa w PWM. 

MUZYKA NASZYCH CZASÓW [COVER]

Obszerniejsza refleksja nt. serii na → LinkedInie.

[fragment]

Koncept okładek serii został wywiedziony z logo zaprojektowanego przez prof. Hannę Jelonek z warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych (najpierw był projekt objęty patronatem MKiDN, później powstała seria), w którym autorka wykorzystała kilka znaków języka muzycznego, w tym znak repetycji (dwukropek), który umieściłem na froncie i backu okładki (przez grzbiet).

Technicznie publikacje opracowane są zgodnie ze standardami wypracowanymi dla serii bazowych Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Środek wydrukowano na papierze Munken Premium Cream 90 g, a okładki na kompatybilnym kolorystycznie i fakturalnie Munken Pure o gramaturze 240 g. Druk cyfrowy, w dziale poligrafii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Publikacje, liczące od kilkunastu do kilkudziesięciu stron, zawierają także wkładki z głosami – osobnymi partiami melodycznymi dla każdego instrumentu.

Typograficznie – Futura i Lyon Text, który jest głównym krojem tekstowym serii bazowych wydawnictwa.

Cztery edycje, w sumie kilkadziesiąt publikacji.

W serii „Naj...” prezentowane są najpopularniejsze, najpiękniejsze i najbardziej znane utwory słynnych kompozytorów. Utwory te na fortepian lub instrument solowy z akompaniamentem fortepianu, są o różnym stopniu trudności dlatego można z niego korzystać na wszystkich szczeblach edukacji. Celem edycji jest rozpowszechnienie muzyki znanych kompozytorów w najszerszych kręgach młodych wirtuozów, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów.

[NOTA WYDAWCY]

Obszerniejsza refleksja nt. serii na → LinkedInie.

[fragment]

Koncept okładek serii został wywiedziony z logo zaprojektowanego przez prof. Hannę Jelonek z warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych (najpierw był projekt objęty patronatem MKiDN, później powstała seria), w którym autorka wykorzystała kilka znaków języka muzycznego, w tym znak repetycji (dwukropek), który umieściłem na froncie i backu okładki (przez grzbiet).

Technicznie publikacje opracowane są zgodnie ze standardami wypracowanymi dla serii bazowych Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Środek wydrukowano na papierze Munken Premium Cream 90 g, a okładki na kompatybilnym kolorystycznie i fakturalnie Munken Pure o gramaturze 240 g. Druk cyfrowy, w dziale poligrafii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Publikacje, liczące od kilkunastu do kilkudziesięciu stron, zawierają także wkładki z głosami – osobnymi partiami melodycznymi dla każdego instrumentu.

Typograficznie – Futura i Lyon Text, który jest głównym krojem tekstowym serii bazowych wydawnictwa.

Cztery edycje, w sumie kilkadziesiąt publikacji.

BIBLIOTEKA ORKIESTR DĘTYCH

Copy of BOD_pwm_0091S

MAŁE MONOGRAFIE

Copy of Biografie_PWM_0129s

[ILUSTRACJE OKŁADOWE]

EWELINA GĄSKA

STRUMENTO

Strumento_PWM_0171_KS

Seria Strumento, czyli najobszerniejsza seria nutowa PWM, zbierająca publikacje pisane na konkretne instrumenty. Wzorowana na projekcie tzw. redakcyjnym sprzed dobrych kilku dekad (strzelam, że powstała mniej więcej w latach 70.), we współczesnym opracowaniu typograficznym. 

Jedna z moich ulubionych. 

W serii „Naj...” prezentowane są najpopularniejsze, najpiękniejsze i najbardziej znane utwory słynnych kompozytorów. Utwory te na fortepian lub instrument solowy z akompaniamentem fortepianu, są o różnym stopniu trudności dlatego można z niego korzystać na wszystkich szczeblach edukacji. Celem edycji jest rozpowszechnienie muzyki znanych kompozytorów w najszerszych kręgach młodych wirtuozów, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów.

[NOTA WYDAWCY]

Seria Strumento, czyli najobszerniejsza seria nutowa PWM, zbierająca publikacje pisane na konkretne instrumenty. Wzorowana na projekcie tzw. redakcyjnym sprzed dobrych kilku dekad (strzelam, że powstała mniej więcej w latach 70.), we współczesnym opracowaniu typograficznym. 

Jedna z moich ulubionych. 

DZIEŁA ZEBRANE

Copy of Klasyka_PWM_0090 1S

Dłuższa historia, zapewne będzie kiedyś na LinkedInie i w newsach na stronie tessery. 

W skrócie: nowa wersja okładki do serii Szymanowskiego GA/CE mojego autorstwa, nowy projekt serii pism Paderewskiego mój. 

Pozostałe projekty to w większości prace mocno historyczne, część realizowana do dziś, ze współczesnych mamy Nowowiejskiego autorstwa studia Beton. 

W serii „Naj...” prezentowane są najpopularniejsze, najpiękniejsze i najbardziej znane utwory słynnych kompozytorów. Utwory te na fortepian lub instrument solowy z akompaniamentem fortepianu, są o różnym stopniu trudności dlatego można z niego korzystać na wszystkich szczeblach edukacji. Celem edycji jest rozpowszechnienie muzyki znanych kompozytorów w najszerszych kręgach młodych wirtuozów, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów.

[NOTA WYDAWCY]

Dłuższa historia, zapewne będzie kiedyś na LinkedInie i w newsach na stronie tessery. 

W skrócie: nowa wersja okładki do serii Szymanowskiego GA/CE mojego autorstwa, nowy projekt serii pism Paderewskiego mój. 

Pozostałe projekty to w większości prace mocno historyczne, część realizowana do dziś, ze współczesnych mamy Nowowiejskiego autorstwa studia Beton. 

NAJ

Copy of Naj_PWM_f0040s

Seria omówiona w osobnym → projekcie. 

W serii „Naj...” prezentowane są najpopularniejsze, najpiękniejsze i najbardziej znane utwory słynnych kompozytorów. Utwory te na fortepian lub instrument solowy z akompaniamentem fortepianu, są o różnym stopniu trudności dlatego można z niego korzystać na wszystkich szczeblach edukacji. Celem edycji jest rozpowszechnienie muzyki znanych kompozytorów w najszerszych kręgach młodych wirtuozów, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów.

[NOTA WYDAWCY]

Seria omówiona w osobnym → projekcie. 

[FOTOGRAFIE]

[NA SKRÓTY]

[ONLINE]

[C] COPYRIGHT BY [tmh] MMXXV

[E] TESSERA@TESSERA.ORG.PL

[M] +48 606 397 976