[PUBLIKACJE]
KRAUZE I SIKORA
SERIA LUDZIE ŚWIATA MUZYKI
[KLIENT]
POLSKIE WYDAWNICTWO MUZYCZNE
[ROK]
2021–
[ZAKRES PRAC]
PROJEKT GRAFICZNY
SKŁAD I ŁAMANIE
Seria „Ludzie Świata Muzyki” in extenso została omówiona w → osobnym poście.
„Ludzie Świata Muzyki” to cykl rozmów z wybitnymi kompozytorami, dyrygentami i wykonawcami. Bohaterowie mówią o życiu i twórczości, edukacji, pracy twórczej, inspiracji, o sukcesach i porażkach. Odsłaniają często skrywane dotąd fakty, dzielą się swoimi przemyśleniami.
Zygmunt Krauze ujmująco szczerze, ale i przewrotnie odpowiada na nie zawsze wygodne pytania stawiane przez interlokutora – o przekonania, prywatne życie i twórczość. Bo o poważnych sprawach, takich jak kultura muzyczna, polityka czy miejsce artysty w świecie, można rozmawiać bezpretensjonalnie. Kompozytor, którego „najlepszym przyjacielem jest fortepian”, zajmująco opowiada o swoich paryskich losach, o byciu artystą w czasach PRL-u. Dyskutuje z Mendykiem o dziedzictwie Johna Cage’a, znaczeniu muzyki tradycyjnej dla muzyki poważnej, eksperymentach Warsztatu Muzycznego i o twórczości Władysława Strzemińskiego. Dystans do siebie, poczucie humoru, ciekawość i otwartość na eksperyment charakterystyczne dla twórczości autora III Koncertu fortepianowego „Okruchy pamięci” ujawniają się i tutaj, w osobie artysty o światowej renomie, zapewne także dzięki bezpośredniości Michała Mendyka.
[NOTA WYDAWCY]
Seria „Ludzie Świata Muzyki” in extenso została omówiona w → osobnym poście.
„Ludzie Świata Muzyki” to cykl rozmów z wybitnymi kompozytorami, dyrygentami i wykonawcami. Bohaterowie mówią o życiu i twórczości, edukacji, pracy twórczej, inspiracji, o sukcesach i porażkach. Odsłaniają często skrywane dotąd fakty, dzielą się swoimi przemyśleniami.
Zygmunt Krauze ujmująco szczerze, ale i przewrotnie odpowiada na nie zawsze wygodne pytania stawiane przez interlokutora – o przekonania, prywatne życie i twórczość. Bo o poważnych sprawach, takich jak kultura muzyczna, polityka czy miejsce artysty w świecie, można rozmawiać bezpretensjonalnie. Kompozytor, którego „najlepszym przyjacielem jest fortepian”, zajmująco opowiada o swoich paryskich losach, o byciu artystą w czasach PRL-u. Dyskutuje z Mendykiem o dziedzictwie Johna Cage’a, znaczeniu muzyki tradycyjnej dla muzyki poważnej, eksperymentach Warsztatu Muzycznego i o twórczości Władysława Strzemińskiego. Dystans do siebie, poczucie humoru, ciekawość i otwartość na eksperyment charakterystyczne dla twórczości autora III Koncertu fortepianowego „Okruchy pamięci” ujawniają się i tutaj, w osobie artysty o światowej renomie, zapewne także dzięki bezpośredniości Michała Mendyka.
[NOTA WYDAWCY]
„Ludzie Świata Muzyki” to cykl rozmów z wybitnymi kompozytorami, dyrygentami i wykonawcami. Bohaterowie mówią o życiu i twórczości, edukacji, pracy twórczej, inspiracji, o sukcesach i porażkach. Odsłaniają często skrywane dotąd fakty, dzielą się swoimi przemyśleniami.
Zygmunt Krauze ujmująco szczerze, ale i przewrotnie odpowiada na nie zawsze wygodne pytania stawiane przez interlokutora – o przekonania, prywatne życie i twórczość. Bo o poważnych sprawach, takich jak kultura muzyczna, polityka czy miejsce artysty w świecie, można rozmawiać bezpretensjonalnie. Kompozytor, którego „najlepszym przyjacielem jest fortepian”, zajmująco opowiada o swoich paryskich losach, o byciu artystą w czasach PRL-u. Dyskutuje z Mendykiem o dziedzictwie Johna Cage’a, znaczeniu muzyki tradycyjnej dla muzyki poważnej, eksperymentach Warsztatu Muzycznego i o twórczości Władysława Strzemińskiego. Dystans do siebie, poczucie humoru, ciekawość i otwartość na eksperyment charakterystyczne dla twórczości autora III Koncertu fortepianowego „Okruchy pamięci” ujawniają się i tutaj, w osobie artysty o światowej renomie, zapewne także dzięki bezpośredniości Michała Mendyka.
[NOTA WYDAWCY]
„Ludzie Świata Muzyki” to cykl rozmów z wybitnymi kompozytorami, dyrygentami i wykonawcami. Bohaterowie mówią o życiu i twórczości, edukacji, pracy twórczej, inspiracji, o sukcesach i porażkach. Odsłaniają często skrywane dotąd fakty, dzielą się swoimi przemyśleniami.
Zygmunt Krauze ujmująco szczerze, ale i przewrotnie odpowiada na nie zawsze wygodne pytania stawiane przez interlokutora – o przekonania, prywatne życie i twórczość. Bo o poważnych sprawach, takich jak kultura muzyczna, polityka czy miejsce artysty w świecie, można rozmawiać bezpretensjonalnie. Kompozytor, którego „najlepszym przyjacielem jest fortepian”, zajmująco opowiada o swoich paryskich losach, o byciu artystą w czasach PRL-u. Dyskutuje z Mendykiem o dziedzictwie Johna Cage’a, znaczeniu muzyki tradycyjnej dla muzyki poważnej, eksperymentach Warsztatu Muzycznego i o twórczości Władysława Strzemińskiego. Dystans do siebie, poczucie humoru, ciekawość i otwartość na eksperyment charakterystyczne dla twórczości autora III Koncertu fortepianowego „Okruchy pamięci” ujawniają się i tutaj, w osobie artysty o światowej renomie, zapewne także dzięki bezpośredniości Michała Mendyka.
[NOTA WYDAWCY]
KRAUZE
SIKORA I KRAUZE
SIKORA
[FOTOGRAFIE]
BASIA BUDNIAK
[NA SKRÓTY]
[ONLINE]
[C] COPYRIGHT BY [tmh] MMXXV
[E] TESSERA@TESSERA.ORG.PL
[M] +48 606 397 976
























