[PUBLIKACJE]

CURZIO MALAPARTE

KAPUTT

[KLIENT]

[ROK]

[ZAKRES PRAC]

Książka należy do kanonu reportażu XX wieku. Autor „z brutalną bezpośredniością i szczegółowością opisuje okrucieństwo drugiej wojny światowej, ukazując obraz chylącej się ku upadkowi, stającej się «stosem gruzów i odpadków» Europy. Autor podróżuje po ogarniętych wojną Bałkanach, ziemiach okupowanej Polski, ZSRR, a później także Finlandii. Relacjonuje m.in. kolację na Wawelu, w której uczestniczył na zaproszenie Hansa Franka, czy zwiedzanie getta warszawskiego w towarzystwie niemieckiego boksera Maxa Schmelinga” (nota wydawcy).

Koncepcja okładkowa oparta została na jednym z najbardziej charakterystycznych obrazów z książki – przedstawieniu końskich łbów wystających ze skutego lodem jeziora Ładoga – pożenionym z kadrem z filmu „My Winnipeg” Guya Maddina. Interpretacyjnie została wywiedziona z konstruktywnie krytycznego eseju Pawła Majewskiego opublikowanego na łamach „Kultury Liberalnej”.

Książka należy do kanonu reportażu XX wieku. Autor „z brutalną bezpośredniością i szczegółowością opisuje okrucieństwo drugiej wojny światowej, ukazując obraz chylącej się ku upadkowi, stającej się «stosem gruzów i odpadków» Europy. Autor podróżuje po ogarniętych wojną Bałkanach, ziemiach okupowanej Polski, ZSRR, a później także Finlandii. Relacjonuje m.in. kolację na Wawelu, w której uczestniczył na zaproszenie Hansa Franka, czy zwiedzanie getta warszawskiego w towarzystwie niemieckiego boksera Maxa Schmelinga” (nota wydawcy).

Koncepcja okładkowa oparta została na jednym z najbardziej charakterystycznych obrazów z książki – przedstawieniu końskich łbów wystających ze skutego lodem jeziora Ładoga – pożenionym z kadrem z filmu „My Winnipeg” Guya Maddina. Interpretacyjnie została wywiedziona z konstruktywnie krytycznego eseju Pawła Majewskiego opublikowanego na łamach „Kultury Liberalnej”.

Książka należy do kanonu reportażu XX wieku. Autor „z brutalną bezpośredniością i szczegółowością opisuje okrucieństwo drugiej wojny światowej, ukazując obraz chylącej się ku upadkowi, stającej się «stosem gruzów i odpadków» Europy. Autor podróżuje po ogarniętych wojną Bałkanach, ziemiach okupowanej Polski, ZSRR, a później także Finlandii. Relacjonuje m.in. kolację na Wawelu, w której uczestniczył na zaproszenie Hansa Franka, czy zwiedzanie getta warszawskiego w towarzystwie niemieckiego boksera Maxa Schmelinga” (nota wydawcy).

Koncepcja okładkowa oparta została na jednym z najbardziej charakterystycznych obrazów z książki – przedstawieniu końskich łbów wystających ze skutego lodem jeziora Ładoga – pożenionym z kadrem z filmu „My Winnipeg” Guya Maddina. Interpretacyjnie została wywiedziona z konstruktywnie krytycznego eseju Pawła Majewskiego opublikowanego na łamach „Kultury Liberalnej”.

Książka należy do kanonu reportażu XX wieku. Autor „z brutalną bezpośredniością i szczegółowością opisuje okrucieństwo drugiej wojny światowej, ukazując obraz chylącej się ku upadkowi, stającej się «stosem gruzów i odpadków» Europy. Autor podróżuje po ogarniętych wojną Bałkanach, ziemiach okupowanej Polski, ZSRR, a później także Finlandii. Relacjonuje m.in. kolację na Wawelu, w której uczestniczył na zaproszenie Hansa Franka, czy zwiedzanie getta warszawskiego w towarzystwie niemieckiego boksera Maxa Schmelinga” (nota wydawcy).

Koncepcja okładkowa oparta została na jednym z najbardziej charakterystycznych obrazów z książki – przedstawieniu końskich łbów wystających ze skutego lodem jeziora Ładoga – pożenionym z kadrem z filmu „My Winnipeg” Guya Maddina. Interpretacyjnie została wywiedziona z konstruktywnie krytycznego eseju Pawła Majewskiego opublikowanego na łamach „Kultury Liberalnej”.

Kaputt_0131_fot.Basia_Budniak_m‑1
Kaputt_0128_fot.Basia_Budniak_m‑1

Kolorystyka wzięta z jednego z obrazów Oskara Kokoschki (adekwatnego tematycznie, choć powstałego tuż po pierwszej wojnie).

Oprawa twarda, okrągły grzbiet. Jasnożółta okleina Geltex 115 LS zadrukowana cmykiem, uszlachetniona czerwonym hot-stampingiem folią Grafmaj Falu Red. Czerwone nici i kapitałka.

Kolorystyka wzięta z jednego z obrazów Oskara Kokoschki (adekwatnego tematycznie, choć powstałego tuż po pierwszej wojnie).

Oprawa twarda, okrągły grzbiet. Jasnożółta okleina Geltex 115 LS zadrukowana cmykiem, uszlachetniona czerwonym hot-stampingiem folią Grafmaj Falu Red. Czerwone nici i kapitałka.

Typograficznie rzecz oparta na displayowym, wyrazistym kroju Solenizant Macieja Połczyńskiego uzupełnionym kanciastym, szorstkim, pasującym do ostrokątnej ilustracji i ekspresjonistycznej stylistyki utworu krojem Preissig Antikva Františka Štorma.

Typograficznie rzecz oparta na displayowym, wyrazistym kroju Solenizant Macieja Połczyńskiego uzupełnionym kanciastym, szorstkim, pasującym do ostrokątnej ilustracji i ekspresjonistycznej stylistyki utworu krojem Preissig Antikva Františka Štorma.

Kaputt_0125_fot.Basia_Budniak_mP
Kaputt_0108_fot.Basia_Budniak_mP2

„«Kaputt» to książka smutna, zadziwiająca, przerażająca i liryczna. Pokazuje skutki ideologicznego fanatyzmu, rasizmu, wypaczonych wartości udających duchową czystość i nienawiści do życia w ich najbardziej osobistych i haniebnych aspektach. Jest to absolutnie niezbędne do zrozumienia tego, co działo się podczas drugiej wojny światowej”. / Margaret Atwood

„«Kaputt» to książka smutna, zadziwiająca, przerażająca i liryczna. Pokazuje skutki ideologicznego fanatyzmu, rasizmu, wypaczonych wartości udających duchową czystość i nienawiści do życia w ich najbardziej osobistych i haniebnych aspektach. Jest to absolutnie niezbędne do zrozumienia tego, co działo się podczas drugiej wojny światowej”. / Margaret Atwood

„«Kaputt» to książka smutna, zadziwiająca, przerażająca i liryczna. Pokazuje skutki ideologicznego fanatyzmu, rasizmu, wypaczonych wartości udających duchową czystość i nienawiści do życia w ich najbardziej osobistych i haniebnych aspektach. Jest to absolutnie niezbędne do zrozumienia tego, co działo się podczas drugiej wojny światowej”. / Margaret Atwood

Kaputt_0100_fot.Basia_Budniak_m‑2

W 2024 roku „Kaputt” doczekał się towarzyszki – wydawca zdecydował się wznowić drugie słynne dzieło Malapartego, czyli „Skórę” w podobnej szacie graficznej. Tym samym projekt okładki zmienił się w projekt miniserii.

W 2024 roku „Kaputt” doczekał się towarzyszki – wydawca zdecydował się wznowić drugie słynne dzieło Malapartego, czyli „Skórę” w podobnej szacie graficznej. Tym samym projekt okładki zmienił się w projekt miniserii.

W 2024 roku „Kaputt” doczekał się towarzyszki – wydawca zdecydował się wznowić drugie słynne dzieło Malapartego, czyli „Skórę” w podobnej szacie graficznej. Tym samym projekt okładki zmienił się w projekt miniserii.

[SUPPORT GRAFICZNY]

[FOTOGRAFIE]